הולילנד: אולמרט קיבל 6 שנות מאסר • "בגד במדינה"

    אבי יעקב | צילום: פייסבוק No Comments on הולילנד: אולמרט קיבל 6 שנות מאסר • "בגד במדינה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הוקרא בבית המשפט המחוזי פסק דינם של מורשעי פרשת הולילנד.

    קודם להקראת פסק הדין אמר השופט דוד רוזן כי "הנאשמים הורשעו, מדובר בעבירות מהחמורות ביותר, הנאשמים פגעו באמון הציבור ויש בו כדי לקעקע את ביטחון הציבור בטוהר השיקולים. נותן השוחד הינו איש מושחת ומשחית והוא מחטיא אחרים. נוטל השוחד הוא בחינת בוגד.

    עוד אמר רוזן כי "ראש העיר נטל שוחד, מנהלת הלשכה קיבלה סכומים במאות אלפי שקלים. ככל שהמעמד רם יותר כך הדבר יהווה נסיבה לחמורה. "אין דינם של אנשים פשוטים כדין מי שמשתייך לאליטה החברתית והכלכלית של המדינה. אלה פעלו וביצעו את העבירות שעשו מתוך חמדנות, לא לומר חזירות".

    הנאשם הראשון שגזר דינו הוקרא היה הלל צ'רני היזם של פרויקט הולילנד. הוא קיבל שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, ועוד שנה וחצי על תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של שני מיליון שקלים, מיליון שקל מתוכם יחולטו מרכושו.

    הנאשם השני שנפסק דינו הוא אביגדור קלנר שקיבל שלוש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של מיליון שקל שמתוכם יחולטו 500 אלף שקל מרכושו.

    אחריו נחרץ דינו של מאיר רבין המתווך – מאכער שהיה עוזרו של שמואל דכנר "מכונת השימון" כפי הגדרת השופט רוזן. דינו נחרץ לחמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על-תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של 500 אלף שקל.

    הרביעי היה מהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית. "אורי שטרית נטל כספי השוחד מתוך מניע אחד ויחיד – בצע כסף. לקח שוחד לכיסו מיליון וחצי שקלים. בהיותו מהנדס עיריית ירושלים, הוציא חשבוניות על הכספים שקיבל מעד המדינה, ולכן לגביו הסכומים לא שנויים במחלוקת. מדובר בלוחם עז נפש, שמענו עדויות על עוז רוחו במלחמת יום הכיפורים. מדובר בעולה ממרוקו שבכוחות עצמו רכש את השכלתו בארץ, אדם בעל יכולות מיוחדות. אין ספק שהיו נסיבות מקילות" אמר רוזן.

    פה עבר השופט מנותני שוחד למקבלי שוחד וקבע את דינו לשבע שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי בנוסף הוא נקנס בסך של מיליון שקל וחילוט חמש מאות אלף שקל מרכושו.

    ואז הגיע תורו של אהוד אולמרט. "עד המדינה העביר לו חצי מיליון שקלים, שווים היום שש מאות אלף שקלים. אולמרט המשיך לקבל שוחד באמצעות שולה זקן, שישים אלף שקלים".

    "ניצל את תקפידו הרם במסגרת תפקידו כאיש ציבור, קיבל לכיסו סכומי עתק. לא חשוב לאן הגיעו הכספים. נאשם שמונה נמנע לפנות לחבריו המיליונרים, אלא פנה לאוצרות הפלא כדוגמת מוריס טלנסקי, הוא השתמש באוצר הפלא שהוכיח את נאמנותו לאורך שנים".

    עונשו נקבע ל-6 שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של מיליון שקל וחילוט של 560 אלף שקל מרכושו.

    זו פעם ראשונה שראש ממשלה בישראל מורשע ונשלח לכלא. יחד עם זאת ראוי לציין כי אולמרט מתכוון לערער בבית המשפט העליון על גזר הדין.

    אלי שמחיוף, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס קיבל את עונשו לשלוש וחצי שנות מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של 300 אלף שקל וחילוט 165 אלף שקל מרכושו.

    דני דנקנר קיבל 3 שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. בנוסף הוא נקנס בסך של 500 אלף שקל וחילוט של מיליון שקל מרכושו.

    על פי הצהרת השופט כל אחד מהנאשמים יתייצב למאסרו במתקן ניצן ברמלה עד 1 בספטמבר ואזר עליהם יציאה מהארץ. הסנגורים מנגד מבקשים עיכוב עד לערעור.



    0 תגובות